Zo zorg je voor betere nachtrust

0
23

Slaap is belangrijk voor de gezondheid. Wanneer je goed slaapt, dan komen lichaam en geest tot rust. Waardoor je dus ook veel beter in je vel komt te zitten. Wil je genieten van een betere nachtrust? Dan is het belangrijk om te zorgen dat je slaapkamer goed op orde is. Zo moet je zorgen dat het bed waarop je slaapt de juiste mate van steun biedt. Soms is alleen je matras daarvoor niet alleen voldoende. Dan kan een Emma Diamond Topper een goed extra hulpmiddel zijn. Daarmee verzorg je net wat meer hardheid op bed.

De juiste combinatie maken

Het is vooral ook belangrijk om de juist combinatie te maken. Je zoekt de balans tussen comfort en steun wanneer je goed wilt slapen in dat opzicht is het dus ook slim om je topper te combineren met een Emma matras. Juist ook omdat dit goed bij elkaar past en je er op die manier zeker van kan zijn dat je krijgt wat je nodig hebt. Je kan dan zelf goed bepalen hoe hard of zacht jouw bed is. Het is wel heel fijn om te merken hoeveel beter uitgerust je raakt van het juiste type matras.

Andere elementen verzorgen

Er komt natuurlijk nog veel meer kijken bij een goede nachtrust. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk om een goed kussen en een goed dekbed uit te zoeken. Dit moet warm, maar niet te warm zijn. Zoals je er ook zeker van wilt zijn dat het goed ventileert en vocht kan opnemen. Daarnaast is het ook belangrijk om je slaapkamer goed in te richten. Zo is het slim om te zorgen dat het er altijd lekker donker is. Ook is het fijn wanneer je geluid buiten kan houden. Dit draagt er allemaal aan bij dat je veel beter zal gaan slapen.

Tips voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is van essentieel belang voor onze gezondheid en ons welzijn. Een slechte nachtrust kan namelijk leiden tot vermoeidheid, prikkelbaarheid en een vermindering van het geheugen, intelligentie, taal en concentratie. Naast een goed matras en eventueel een topper zijn er nog andere tips die zorgen voor een betere nachtrust:

 

  • Zorg voor een ontspannen slaapomgeving. Maak gebruik van verduisteringsgordijnen, een aangename temperatuur en een rustige slaapkamer.
  • Beperk het gebruik van elektronica. Zorg ervoor dat je ruim op tijd voor het slapen geen gebruik maakt van een telefoon, laptop of tv. Het blauwe licht zorgt er namelijk voor dat het slaaphormoon melatonine wordt belemmerd.
  • Vermijd cafeïne en alcohol. Het drinken van cafeïne- en alcoholische dranken zorgt er juist voor dat je wakker blijft. Beperk daarom het gebruik.
  • Ontspan voor het slapengaan. Lees bijvoorbeeld een boek, luister naar rustgevende muziek, mediteer of ga in een warm bad. Dit soort activiteiten helpen om je lichaam en geest te ontspannen en te kalmeren.

 

Door deze tips toe te passen, kun je je nachtrust verbeteren en je gezondheid en welzijn bevorderen.